Sporenie na bývanie je a bude v kurze 1 časť

Po zmenách, ktoré nastali od začiatku tohto roka v stavebnom sporení, mnohí očakávali jeho radikálne oslabenie. Zdá sa však, že záujem ľudí o prípravu financií na budúce riešenie bytovej otázky neutícha. Skôr naopak. O tom, ako sa stavebnému sporeniu darí po zmenách, sme sa rozprávali s regionálnym riaditeľom Marekom Daridom z Prvej stavebnej sporiteľne.


Aký prívlastok by ste dali prvým mesiacom tohto roka z pohľadu výkonnosti stavebného sporenia?
Nazval by som ich prekvapivé. Po zmenách,ktoré nastali od začiatku januára, sme predpokladali, že počet nových klientov, ktorí si uzatvoria zmluvu o stavebnom sporení, bude mierne klesať, resp. v najlepšom prípade stagnovať. Opak je však pravdou. Pozitívne nastavenie podmienok pre klientov znamená 10-percentný nárast počtu nových zmlúv o stavebnom sporení za prvý kvartál tohto roka oproti vlaňajšku. Zatiaľ najúspešnejší bol február, kedy sme uzatvorili vyše 11 tisíc nových zmlúv.

Čo sa pod tento záujem ľudí podpísalo najviac?
Zrejme najsilnejším ťahákom bola zmena produktových podmienok. Vedeli sme, že novinky v zákone sa dotknú viacerých klientov, preto sme nastavili produkt tak, aby bol stále atraktívny a pre ľudí užitočný. Preto stále môžu zmluvy o stavebnom sporení uzatvárať s výrazným úrokovým bonusom, v prvom roku až 7,5%. Ani v ďalších rokoch sporenia nie je bonus na zahodenie. Zároveň však posilňujeme svoju klientsku základňu, keďže zvýhodnenie platí pri optimálnom 6-ročnom cykle sporenia.

Z toho, čo hovoríte, sa zdá, akoby stavebné sporenie nabralo nový vietor do plachiet. Znamená to, že legislatívne zmeny nebudú pre systém ako taký katastrofou?
To, že nebudú katastrofou, sme vedeli. Veď napokon, stavebné sporenie prežilo už 17 noviel zákona, z ktorých väčšina nebola pozitívna. Systém je nastavený tak, aby pomáhal ľuďom, ktorí chcú riešiť svoju bytovú otázku. A toto poslanie stavebnému sporeniu nezoberú ani legislatívne zmeny. Sme v trhovom prostredí, sme špecializovanou bankou a preto sa prispôsobujeme tomu, v akých podmienkach musíme podnikať. Prvoradý je však klient. A myslím si, že po zrealizovaných zmenách v produkte z našej strany, vníma stavebné sporenie stále ako užitočné a nápomocné pri realizácii zámerov spojených s bývaním.

 


Zaujíma vás táto tématika?
 

Chcete dostať avízo o nových článkoch z tejto oblasti?

Zaregistrujte svoj e-mail na náš občasný spravodaj:


pošli na vybrali.sme.sk